Instagram

Sunday, August 7, 2011

Say NO..THANKS.. IT'S OK..~

Hari ni macam biasa la kan nak isi masa2 yang sangaaaaat terluang ni an.. (aku ngah boring tahap dewa ni)..haha..

So tadi aku tunggu kazen2 aku kt halaman rumah... Then ada la 2org guy lalu depan aku baik punyaaaa!! MACHO la tu... Aku tengok bukan macho lagi tapi da hancusss!! jahat tak..jahat tak???

Ade aku KESAH?? sikit pun tak deerrrr... :)

Lantak aku la an nak cakap ape.. Btw sambung balik psl guy2 tadi an.. Actually diorang baru balik dari terawih kot! Tu pun kalau gi la.. Almaklum la guy2 sekarang sangat RAJIN plak an.. puuii! Tapi kalau betol2 gi alhamdulillah la sesangat... Ramaikan lagi pemuda2 yang ada pegangan agama even diri tak betol mana atleast tak lupa ALLAH lagi.. Tu da cukup wat aku still respect..

Btw tengok cara diorang jalan sambil isap ROKOK buat aku terdetik sekejap.. ROKOK?? Ape yang best sangat ngan rokok eh?? Nak kata kelebihan tu aku rasa takde.. Setakat lebih ASAP je ade la... haha..

Ye asap.. Tu la yang asik disedut masok dalam rongga2 tekak... BAYANGKAN....

Asap?? eeewww! Tapi nape still isap??

Padahal da tau benda tu sangat BAIK untuk kesihatan...baik ke...? Baik la kot pada mereka yg amik sebab tu diorang amik.. Yeke??

No COMMENT!!

Actually aku tak nak tujukan benda ni kat sesape.. Just nak kongsi bersama nape perkara macam ni da jadi trend.. Yela merokok merata2.. Kalau benda tu menyihatkan takpe,takde sape pun akan kesah... Eh! Tapi sape aku yg nak kesah ???

Memang la aku bukan sesape... tp sebab aku tau pasal ni la aku bersuara..

Korang tau kan merokok ni macam2 akibat?? feedback?

Alasan susah nak STOP???!

Aku tak rasa tu sebabnya pun.. Kalau betol la niat tu nak stop and ada keyakinan tinggi dalam diri,mesti boleh punya.. Tapi kalau setakat tahi2 ayam FORGET IT jela an.. Tak de guna pun.. Buang masa je.. haha

SET mind 'aku mesti quit smocking sebab...??'
  • Just mendatangkan keburukan kat diri sendiri.. Sedut asap je, lain la kalau sedut kuar emas ke berlian ke... haha
  • Peratusan nak kena sakit paru2, lelah, sakit jantung semua tu sangat tinggi.. Pikir logik la sedut asap kompem2 la masuk kat dalam badan melalui rongga2 yang sangat berkait rapat antara 1 ngan lain...
  • Senang terdedah and terkena selsema, batuk2, sakit tekak...

So.... Best ke semua tu kalau da kene???

Tak kene lagi boleh la cakap kan... Try da kena.. Baru la nak nyesal ke??

Yang GURLZ pulak ada extra 1 untuk korang.. Apekah??
  • gurlz mengandung boleh melahirkan anak tidak cukup bulan, kurang berat badan atau mati selepas lahir...
Kesian kan budak2 tak berdosa yg terpaksa melaui akibatnya... So so so.....

Plsss ajar diri say NO NO NO to cigarettes !!


If nak kehidupan tu sehat dan terhindar dr penyakit2 la kan......... Kalau tak nak tak pe...

But people alwez said :
Nak kene sakit,sakit gak... Tak de kene mengena ngan rokok..

OK! betol but atleast do sumthing agar diri tu di jauhi ngan penyakit2 tak diingini tu....

'MENCEGAH lebih BAIK dari MERAWAT'

Lagipun korang gak dapat faedah2 ni :
  • Panjang umoq !
  • terhindar dari kanser2 yg disebakan kimia dalam rokok..
  • sehat dari penyakit2 yang selalu dikaitkan ngan rokok..
  • hidup pun sentiasa sehat and dapat melakukan aktiviti2 yang menyihatkan..
  • Tanpa disedari boleh meningkatkan tahap kecergasan, deria bau serta rasa...

Haaaaaa... Bukan tu aje... Orang sekeliling korang pun akan berasa lebih selesa nak rapat coz takde bau rokok yang akan melekat kat baju or rambut diorang plus rasa senang hati je nak berkomunikasi bila nafas korang tu takde bau rokok.. hahaha

Pernah korang tanye perasaan orang yg tak merokok bila korang merokok???
Hahaha... Entah2 diorang akan jawab TAK suka.. BUSUK!!

Tak pasal2 diorang pun jadi busuk dek asap yg korang hembus FREE2 tu!!!

So tak salah kan latih diri tu perlahan2 pun takpe.. Asalkan ada inisiatif yang kuat!!

Kalau kawan2 ajak smock siap offer lagi korang sebatang dua... korang nak watpe???

Nak tolak rugi... tak tolak menyesal..

Kalau macam tu la korang pikir memang tak leh nak watpe la kan... why not just say its ok la... nevermind.. thnx... SUSAH ke???

Pokok pangkalnya diri sendiri... So UR life UR kol :)

Go and get ur life ^^

My Ping in TotalPing.com Kedai Backlink,Backlink Percuma Blogged.my

9 sedang makan angin:

saya_arief said...

xde faedah langsung isap rokok nie.
bakar duit macam tu je.
haha..

katakan tak nak.
:D

pinky_liscious said...

hehehe..kan!! membazir 1 hal..merugikan kesihatan.. ;p

KiUk said...

bf saya dulu isap rokok..
tapi dah quit dah..
sebabnya:
duit takde..
dan dia work out hari2 pegi gym, bila main gym jadi semput kalau isap rokok..
so sekarang dah dekat 2tahun tak isap rokok..
yg penting hati kita...
boleh je kalau betol2 nak berhenti kan?

pinky_liscious said...

kiuk... yup!! agree..sebenarnya hati diorg je dear..kalau hati nak mesty ade jalan... :)

Nizam Ijam said...

dah ketagih mcm tu la..

Unknown said...

tp aku suke tgk pmpn merokok.. sexy.. haha.. pelik kan..

pinky_liscious said...

@nizam= betol..da macam drugs....

@heidi= hahahaha..sexy???? tang mana tu???:)

Cik Amni said...

heee... serius kalau dah merokok tu memang tak kisah apa dah... memang tak fikir semua tu,... yang tau. merokok tu nikmat.. hahaha...

pinky_liscious said...

@amni... betol tu..tu la namanya perokok tegar... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Oh!Belog

Apesal

guabelog

Copyright2010 © Hak Milik Peribadi Pinky_Liscious