Instagram

Thursday, October 27, 2011

Bersedia atau tidak?

Sumtimes kita sendiri bingung sama ada kita ni dah cukup bersedia ke untuk membina sesuatu hubungan yg baru? Ape benar ke kenangan lama langsung da tak bermakna apa2 pada diri kita? Kadang2 kita merasakan yg kita bersedia tetapi macam mana nak menunjukkan bukti bahawa kita benar2 bersedia? Atau adekah kita sebenarnya hanya menipu diri kita dengan mengatakan yg everything gonna be ok?

Let's check it out!!

Jika kita alwez memikirkan ex kita setiap masa,setiap saat dan setiap waktu,itu sudah cukup menunjukkan betapa diri kita masih belom boleh melupakannya and ini menandakan yang cinta kita masih berbaki lagi pada dia. Kalau boleh setiap ape yg kita lakukan mesti bayang dia yg akan muncul dulu, Everything yang kita lakukan kita akan mengharapkan dia ade bersama diketika itu. 

Tidak pernah jemu bila menyuarakan sesuatu yg berkaitan dengan diri dia. Malah kita alwez nak bercerita and suka bercerita perihal tentang dia lagi2 sewaktu masih di lamun cinta bersama. Mungkin ianya berlaku tanpa kita sedari but tu sebenarnya sudah cukup membuktikan yg kita masih belom bersedia untuk menerima kehadiran insan lain dalam hidup kita apetah lagi menggantikan tempat dia di hati kita yg sememangnya masih kuat dlm diri kita. 


Percaya la bila kita merasakan yg kita sudah cukup benci and terasa ingin bercerita tentang keburukan diri dia,tu menandakan yg kita masih lg sygkan dia sebab ingatan kita terlalu kuat untuk mengingati apa yg telah atau pernah ex kita lakukan terhadap kita tak kira la perkara tu paling2 menyakitkan hati atau menggembirakan.

Terlalu berusaha untuk mencari pengganti yg baru. alasan untuk menutup luka lama? Actually u just lying with urself cz reason sebenar adelah disebabkn cemburu. Cemburu bila si dia sudah menemui pengganti kita dengan cepat2 kita pun mencari pengganti dia. Walaupun kita tau yg hati kita belom ready untuk get another relation!


So, before nak wat any decision think wisely and bagi ruang untuk diri sendiri cz actually ur decision mungkin akan menyebabkan ada pihak lain yg menanggung derita.. :)

Go and get ur life ^^

My Ping in TotalPing.com Kedai Backlink,Backlink Percuma Blogged.my

6 sedang makan angin:

Cik tikah said...

setuju.. kadang2 kita cari cinta baru sebab nak lupakan cinta lama. susah.

Ca Ezah said...

pink...ca pon blom dpt lupakan 1st love ca..skang da masuk 4 tahun, ca still xleh lupakan ex ca..huhu

Ca Ezah said...

pink...ca pon blom dpt lupakan 1st love ca..skang da masuk 4 tahun, ca still xleh lupakan ex ca..huhu

Pendamba Mawar said...

nk cari cinta la tapi xksampaian lagi

aReLaN said...

mmg ssh nk lupakan yg lme.kdg2 ble dh hlg sesuatu tu,lg la kte terkenang2kan dia.all the best pinky.sori lme tak jenguk.blik kmpg.hehehe

Alif Haris said...

apr tu cinta ? err

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Oh!Belog

Apesal

guabelog

Copyright2010 © Hak Milik Peribadi Pinky_Liscious