Instagram

Saturday, January 14, 2012

There is no reason

Kadang2 kita sendiri tak tahu sebab musabab sesuatu perkara atau musibah yang terjadi kat diri kita. Yela, sumtimes kita rasa kita jalani hidup macam biase je, takde pun nk cari gaduh atau busuk hati ngan orang lain apetah lagi nak menggangu org lain. Tapi kenapa kita alwez diberi dugaan yang kita sendiri tak tau ape punca dia. Tak kira la masalah tu dari segi apa pun. 


Tapi bila sesuatu berlaku dalam kehidupan kita sape yang kita nak tujukan? Sedangkan kita sendiri tak tau ape sebenarnye yang da terjadi and apa salah kita sampai kita menerima tamparan yang hebat dalam hidup kita? Mungkin yeah kita tak patut nak menuding jari kat sesape atas ape yg berlaku sebab diri sendiri pun banyak salah silapnye. Tapi as a human nak2 pulak hati tu lemah and tak kuat dalam menerima ujian mesti ade rasa terkilan. Tipu kalau takde rasa sedih, pedih, sakit hati atau ape pun la. Tapi ape yang kita boleh buat? melainkan hanya berserah pada yang 1 je. Sebab dia yang lebih mengetahui ape yang tersurat dan tersirat. 


Kesimpulannye bertahan dan bersabar je atas ape pun yang terjadi, memang bukan mudah untuk menerima sesuatu kesulitan hidup tapi mungkin juga belom tiba masanya untuk kita merasai nikmat kegembiraan dan kebahagiaan tu..



Go and get ur life ^^

My Ping in TotalPing.com Kedai Backlink,Backlink Percuma Blogged.my

2 sedang makan angin:

yuzi said...

Life's like sailing. You're better to enjoy your journey on the ship instead of waiting to reach the destination.

aReLaN said...

hidup ni memang banyak dugaan kan.hmmm...kadang2 tensen gak tapi nak wat cmne,name pon hidup.dah mati pon ada gak dugaan dia.mmg tak lepas la.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Oh!Belog

Apesal

guabelog

Copyright2010 © Hak Milik Peribadi Pinky_Liscious