Instagram

Monday, July 8, 2013

Hak bersuara hak kami

Pepagi macam ni kebiasaannya bila aku dah tak berapa busy baru aku semangat sikit buka google. Dok search la apa yang ada. Then entah macam mana tergerak hati nak type 'Dugaan nak berkahwin' then enter! Haaaa amik kau macam-macam dugaan yg terpapar la dari A-Z. Hahaha

But actually yang buat aku tertarik sangat bila aku baca satu artikel dari si TERFAKTAB ni. Ada banyak point dalam entry dia yang aku rasa setuju. Entah la kan,but if secara logiknya apa yang dia sampaikan tu ada betulnya. If korang nak tahu apa pi la klik 'TERFAKTAB' kat atas tu. Maybe pendapat atau pandangan setiap manusia tu berbeza-beza bergantung pada keadaan dan situasi.

Aku nak petik sikit ayat terfaktab ni :

Sebenarnya hampir semua benda di dalam dunia ni tak ada yang fix. Tak ada yang tetap. Dan kita biasanya tidak akan lari dari masalah. The issue is, macam mana kita handle masalah tu?

That's true! Mana ada manusia tanpa masalah. If sikit-sikit kau nak lari dari masalah konon mungkin dah takde jalan katanya, actually kau bukan hanya selesaikan masalah tapi kau hanya menambah kepada masalah yang ada, contonhya tak mustahil mungkin orang sekeliling kau yang akan menerima akibat dari sikap dan perbuatan kau. Kan tak pasal-pasal berganda masalah pula timbul. Percaya lah masalah takkan selesai selagi kau tak selesaikannya tak kira la dalam bentuk apa sekalipun dan selama mana masa yang kau ambil tapi jangan lah sesekali lari dari masalah. 

Ingat............


"Jalan pintas mungkin baik, Tapi jalan pintas tak selamanya selamat"

P/s : Tajuk entry aku ni macam takde kene mengena je. Hahaha Lantak lah hak masing2 kan =D

Go and get ur life ^^

My Ping in TotalPing.com Kedai Backlink,Backlink Percuma Blogged.my

5 sedang makan angin:

MizzTina said...

cikgu akak suka ckp, "org gila je yg xde masalah"..

pinky_liscious said...

@MizzTinahahaha tau x pa.. da nama gila mana nak ada masalah :p

safurara said...

betul.kalo lari xkemana.eh pening pulak tgk pic tu.hai! salam kenal.follow sini.

Cikrosecute said...

Sokong dengan apa yg di tulis..

pinky_liscious said...

@Che Rosliza Che Mat thnx akak :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Oh!Belog

Apesal

guabelog

Copyright2010 © Hak Milik Peribadi Pinky_Liscious