Instagram

Friday, September 7, 2012

Buddies

Pepatah ada menyebut 'Berkawan biar beribu lemon, Bercinta biar 1, Baru aman dunia' Eh bunyi macam lain je kan?Haha. Ok joke! Tu pepatah loyar buruk namanya. Actually kenapa aku kaitkan pepatah tu dengan entry aku ni sebab aku nak cakap kita nak cari teman memang senang tapi nak yang betul2 akrab luar dan dalam tu bukan senang nak jumpa. Betul ke tak?

Kawan memang senang nak dapat. Tak percaya? Contoh, hari ni kau pergi kursus ke seminar ke bengkel ke kat satu tempat confirm kat situ banyak orang yang entah dari ceruk mana kan? Opkos la dari tak kenal terus kenal then tukar2 number esok lusa contact. Da jadi kawan. Kan? Tapi nak cari yg klik ngam tu bukan senang macam kau makan kacang.

Macam aku sendiri,aku memang suka berkawan. Nak kata aku peramah tu tak juga but boleh la. Tapi bila once aku rasa aku comfortable insyaAllah aku boleh get along lama. Tapi tak semuanya aku boleh jadikan klik sebab still kalau memasing tak boleh paham situasi memasing macam mana nak berklik bagai kan.

Honestly klik aku memang sangat la tak ramai. Tapi Alhamdulillah so far aku kenal diorang ada yang since sekolah rendah lagi kitorang still boleh get along macam biasa even masing2 dah ada life sendiri. Yang bertunang ada, kahwin ada, single pon mesti la ada! haha. Yang buat aku boleh klik dengan diorang sebab diorang ada ciri2 yang aku akan cerita ni.
  • Jujur : Diorang bercakap benda atau perkara yang jujur je. Senang cerita diorang ni dengan kita macam jujur yang teramat! Main cakap je tak kira lah perkara tu kita suka dengar atau tak. Kadang2 macam menyakitkan hati pun ada apa yang diorang cakap atau kritik pasal kita but its ok actually coz kat situ la kita nampak yang dia sebenarnya just jadi diri sendiri tanpa perlu berselindung bajet2 jaga hati. Duuhh. Diorang hanya nak yang terbaik untuk diri kita juga.

  • Tadah Telinga : Bukan untuk korek telinga eh! haha. Mean diorang ni yang akan jadi pendengar setia kita tak kira la time happy atau time sedih bagai nak mati. Diorang akan sentiasa ada untuk mendengar apa yang kita nak cakap lagi2 pasal stupid things. Maybe? ;p

  • Ambil Berat : Seronokkan bila kita tak sehat ke, kaki luka ke, kene gigit nyamuk ke ada orang tanye ok ke tak? Haha ok gigit nyamuk tu macam gedik sangat kan. Kau ingat kau tuan puteri ke nak orang ambil berat sampai macam tu sekali. Tapi ni la hakikatnya, diorang ni yang akan bertanyakan hal ehwal diri kita disaat kita mengalami saat2 sukar dan pedih. Diorang ni juga la yang akan menjadi penawar pada kita.

Seronokkan?? Dengan diorang ni kalau sakitkan hati masing2 takde hal la. Pagi ni sakit hati malam kang da lupa da. Kan kan kan. Peace! :)

Go and get ur life ^^

My Ping in TotalPing.com Kedai Backlink,Backlink Percuma Blogged.my

0 sedang makan angin:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Oh!Belog

Apesal

guabelog

Copyright2010 © Hak Milik Peribadi Pinky_Liscious