Instagram

Friday, November 4, 2011

Being strong?


Yes i agree with this kata2 because kekadang kita takkan tau yang kita ni boleh jadi sum1 yang sangat kuat and tabah melainkan bila kita diberi cubaan dan dugaan dalam hidup. Sumtimes kita rasa give up bila alwez diberi masalah yang bertimpa2. Tak pernah habis dihujani ngan beban dan keperitan. Tapi kita tak pernah sedar actually hidup takkan sempurna tanpa sebarang halangan dan rintangan yang harus kita tempuh dari hari ke hari sebab dengan perkara2 ini la yang boleh mengajar and membentuk diri kita untuk menjadi sum1 yang lebih matang dalam mengharungi and mengenali kehidupan serta membuatkan kita lebih menghargai apa yang kita perolehi dalam kehidupan kita.

Tak percaya? Bila kita rasa kita jatuh kita akan mengambil masa yang agak lama untuk bangun kembali kan? That's gud coz masa tu la yang beri kita ruang untuk menilai dan berpikir and muhasabah diri kita serta ape kekurangan kita yang mungkin menyebabkan kita diberi ujian yang kadang2 kita sendiri tak mengerti. So take this as a lesson untuk improve diri agar lebih pandai dlm mengatur langkah and mencorak hidup kita seperti yang kita impikan. InsyaAllah. :)

But tak dinafikan gak sumtimes bila kita jatuh kita akan do sumthing stupid. Lagi bila kita rasa kita asek dibebani ngan masalah yang sama je,berulang2. Nape? Tapi kita tak pernah nak pikir and terus amik jalan pintas je,nak shortcut je. Termasuk la pink sendiri, alwez wat benda bodo bila rasa lemah sangat but after that try pikir ape yang kita dapat if kita wat benda2 yang hanya akan merosakkan diri kita sendiri. Nothing pun yg kita dapat melainkan hanya add up masalah lain je. So just sabar and alwez percaya yang Allah beri kita ujian sebab dia nakkan yang terbaik untuk kita. :) Betapa bertuahnya kita kan?

Go and get ur life ^^

My Ping in TotalPing.com Kedai Backlink,Backlink Percuma Blogged.my

5 sedang makan angin:

Urzain Hussain said...

masalah memang selalu datang..
kita kena tabah..:)

Ku Azhar said...

kita kena kuat!! stong!! eh2 strong!! :)

pinky_liscious said...

@Ku Azharstong pon bulih..hehhe

pinky_liscious said...

@Urzain Hussainyup!!dats true..alwez tabah...

Pendamba Mawar said...

tidak ada orang berjaya yang tidak pernah jatuh.:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Oh!Belog

Apesal

guabelog

Copyright2010 © Hak Milik Peribadi Pinky_Liscious