Instagram

Monday, June 10, 2013

Kedah dan Perlis

Ehem! Ehem! Ehem!

Actually macam mana nak story ye, rasanya dah lama aku tak story pasal life aku. So nak create perenggan demi perenggan dengan isi yang cantik dan teratur pun macam seriously no idea. Dari tadi dok type then tekan backspace. Aishhh tapi its ok la. Kita hentam saja lah k. Hiks!

Actually 10 hari dah berlalu but now baru ada masa nak story. Actually bukan baru ada masa cuma tak tahu nak start dari mana. Haha. Di mulakan cerita 31 mei 2013 aku gerak dari Kajang ke Kedah. Perasaan sepanjang perjalanan tu hanya Allah jela yg tahu. But bila sampai je kat Kedah hati terus lega. Story kat Kedah tak payah cerita la kita skip je, hihi. Nothing sangat pun kat Kedah then dari Kedah ke Perlis.
.
Buat apa la tu kat Perlis kan? Iolsss ziarah family someone kat sana. Rindu dah lama tak jumpa family sana. Last jumpa pun tahun lepas bulan Mei. Perasaan tu bila dah lama tak jumpa macam2 ada. So niat di hati konon nak buat surprise la kat diorang. Tapi surprise tak berapa menjadi sebab si dia tu dah bagitahu family tentang kedatangan aku. Huh! But its ok la sampai je kat Perlis singgah beli something dulu. Sampai je terus nampak mak dia kat pintu. Apa lagi terus la laju je pi jumpa peluk bagai. Drama jap lama tak jumpa kot.

Rinduuuuuuuu!!!

Kebetulan kali ni aku datang adik beradik dia semua ada. Actually si dia ada 4 adik beradik la and yang sulung ofcoz la si dia diikuti nini, nina and dikmin. Adik dia nina baru lahirkan anak kedua, anak first tu boy dah setahun lebih tak silap aku and sangat lincah, yg second ni baby girl yg sangat cute,so berpantang rumah mak la kan.  Nina ni yang aku tahu dia doktor and husband dia pun doktor. Untung kan keluarga doktor gitu. Yang si nini pula kerja as a vet and at the same time masih study. Then yang bongsu dikmin still sekolah dalam tingkatan 2. Cukup serba sedikit tentang his family.

Sementara tunggu petang sikit nak keluar pergi makan dengan his family kat area Kedah if tak silap aku, so kita sembang2 gosip2 dulu sambil layan teletah si 'cacaaf' nama panggilan yg diberikan oleh si dia kat anak buah dia. Oh lupa pula, before tu sempat lagi keluar berdua pi shopping barang2 nak berBBQ esok. Hahaha terasa laki bini uols. Fefeeling gitu. Malam tu pula lepas balik dari makan si dia sediakan la perapan2 ayam untuk esok. Aku pula pi mandi sambil memanjakan diri. Mihmihmih. Lepas mandi je duduk rehat borak2  sambil tengok tv tetibe mak dia datang bawakkan air asam jawa sbb aku batuk. Oh terharu sangat sbb terasa macam mak kandung sendiri je sangat prihatin mana taknya pagi ahad esok tu pula bangun tidur je badan aku panas macam nak demam terus suruh makan ubat. 

Pagi ahad 2 Jun 2013 tu aktiviti pertama kami semua adalah BBQ. Haha aku hanya curi2 perhati je si dia dengan peluh2 dok bakar ayam, sexy awww! Hahahaha.Sengal je kan. Sekali sekala masuk air tak salah. Yang si ayah pula macam biasa la tak habis dok sakat2 je. Ayah ni jenis suka bercakap. Ada je story. Tengahari tu pula pi ikut kenduri sepupu dia kat Perlis juga. Nasib dekat so boleh la pi sebab petang nanti dah nak kene balik Kajang takut tak sempat terkejar2. Tiktoktiktok dah hampir masa nak balik. Huwaaaa sedih pun ada sebab rasa sekejap sangat masa berlalu. Banyak benda tak sempat buat lagi.

Tapi apapun hampir 2 hari aku kat sana semuanya pengalaman yang sangat menggembirakan. Terlalu banyak benda yang buat aku terkenang until now. Seriously duduk kat sana terasa seperti berada di rumah sendiri, layanan dan jagaan yang sangat baik dari family sana buat aku rasa terharu sangat. Rasa beruntung sangat sebab ada peluang melalui hari2 dengan mereka semua. InsyaAllah kalau diberi peluang, umur panjang dan rezeki pasti akan ketemu lagi. 


P/s : Thank you so much!

Go and get ur life ^^

My Ping in TotalPing.com Kedai Backlink,Backlink Percuma Blogged.my

0 sedang makan angin:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Oh!Belog

Apesal

guabelog

Copyright2010 © Hak Milik Peribadi Pinky_Liscious